Všetko čo ste nevedeli, napríklad o Japonsku. On the wapanese side of life and anything else that fits.

nedeľa, novembra 19, 2006

Ottova encyklopedia


V suvislosti s mojim zaujmom pre vedca, badatela, myslitela, genia,..... osobnosti obrovskych rozmerov menom Jara de Cimrman som na jeho webstrankach narazil na odkaz na online zdroj informacii z Ottovho naucneho slovnika. Zhodou okolnosti mame na firme original tychto uzasnych knih, kompletnu zbierku tvoriacu 28+12 zvazkov z rokov 1888 az 1943. Tieto knihy nam pripominaju aky bol svet bez teroristov, fasistov, komunistov, holokaustu, atomovej bomby, rasizmu, AIDSu a dalsich veci ktore tak zranili toto a minule storocie.

Z mojho zoznamu som si vyskrkol dva dalsie filmy - Atlantida a Superman se vraci. 'Superman sa vracia' pravdepodobne nadvazuje na serial Louis and Clark: The new adventures of Superman s Deanom Cainom a Teri Hatcher, ktory som kedysi poctivo kazde nedelne predpoludnie sledoval az do jeho uplneho konca, na nemeckej Pro7. Preco? Film si zachoval taku urcitu melancholicku, trochu romanticku a ku konci ba priam az mdlu atmosferu serialu s velkym dorazom na vykreslovania vztahov - Louis Lane aj Clark Kent prebrali tieto sposoby, ktore sa vsak nenachadzali v povodnej trilogii filmu Superman (I, II, III) z rokov 1978-1983.
Ale zase na druhu stranu, niekolko veci je prevzatych aj z povodneho filmu. No a este aby som to skomplikoval, pri potulkach na IMDB som narazil na serial z roku 1952... ach jooooooo!!