Všetko čo ste nevedeli, napríklad o Japonsku. On the wapanese side of life and anything else that fits.

štvrtok, októbra 27, 2005

Stara garda odchadza

Pred troma rokmi moja babka, pred dvoma tyzdnami nasa susedka co vedela piect najlepsie kolace na svete a pred dvoma dnami dlhorocna kamaratka mojej babky. Hail to the queens that have just gone, them won't hear my saddened woe.

Este som nenapisal ako mi dopadli skusky. Tak skoro to nebude, lebo vysledok budem mat v januari. Boli to trochu stresy, den predtym som mal problem vecer zaspat a pocas skuskoveho dna som nic nemohol zjest az do piatej do vecera. Inak ma nic nemohlo prekvapit, lebo mam za sebou styri uspesne skusky, takze ja som hovoril skusajucim co maju robit a nie naopak :).

Cenovo orientovana politika supermarketov sa prejavila. Prva sprava bola ze veduci predajni nutili svojich zamestnancov aby umyvali a prebalovali maso s preslou zarukou. Sefstvo cez hovorcov verejnosti odkazalo ze to tak nebolo a ze za skazene masicko na pultoch ich predajni mozu hrubo a prudko nezodpovedni zamestnanci ktorych konickom je hazardovat so zdravim obyvatelov. Ak je to fakt pravda, tak by som ako riaditel nenechal v naborovom systeme (personalne oddelenie) kamen na kameni lebo tam museli byt na drogach ked zamestnali take nuly. Takisto je mozne ze sa v skutocnosti jednalo o skupinovu hypnozu, pripadne posobenie ultrapatogennych zon, ci hromadny predvoj vtacej chripy ktory sposobil popletenie a psychicky zvrat v dusiach ubohych zamestnancov alebo neblahy nasledok pokusu o telepaticke levitovanie Prazskeho hradu Davidom Copperfieldom. Dokazem pochopit ked sa nieco stane v jednej alebo dvoch predajniach ale ked sa takyto problem objavi v *piatich* krajinach naraz a vyslovene plosne, tak to je bud zamer a priamy prikaz bezohladnych kapitalistov na najvyssich stolickach alebo je to zahada ktoru moze rozuzlit asi iba pan Daniken, ktory ma s paranormalnymi javmi bohate skusenosti. Na nahody uz neverim po tom co za jednu noc neznami pachatelia vyrubali stromy pred *vsetkymi* novopostavenymi obchodnymi domami Lidl v Ceskej Republike. Ano, citate spravne, neznami pachatelia! ;0)

Novinari sa temy bravurne chytili, napriklad tu si mozete zaremcat na nekvalitne hypermarketove maso. Vdaka novinam sme sa dozvedeli ze vela masa sa "zachranovalo" umytim alebo nakorenenim a hodenim do nejakeho pacu pre gril, a ze niektore maso sa dostalo na pulty aj napriek vyrazne zelenej farbe a aj ked smrdelo ako tchor a vyzeralo stokrat horsie. Slovensky minister zodpovedny za tuto oblast vyjadril velke znechutenie a slubil ze zdvihne pokutu za taketo doslova zahnivajuce praktiky z miliona Sk na 50 milionov. Jedine co dufam je ze sa hypermarkety poucia a ze vdaka nim napr. pojem "plesnivy syr Niva" nedostane uplne novy rozmer.

Vcera som si objednal tu tri knizky - Reštaurácia na konci vesmíru (Douglas Adams), Muž s dáždnikom (Roald Dahl) a Kočičí pyžamo (Ray Bradbury). Je to asi najlepsie internetove knihkupectvo na Slovensku. Ak sa mi podari najst lepsie, budem informovat.

Po mojich potulkach usenetom, konkretne indexovacim systemom som narazil na toto. Zatial som si stiahol iba knizku Night watch (nocni hlidka) v anglictine od Terryho Prachetta ale budem si musiet na to najst cas a hodne nervov lebo to hovori nejaky sialeny brit a navyse samotna kniha je fakt vo velmi tazkej anglictine, mnohe slova som v zivote nepocul a to viem po anglicky celkom slusne. Jedna sa o audiobook, teda subory mp3, resp. audiocd s hovorenou verziou knizky. Este si nahravam Harryho Pottera v nemcine a takisto v nemcine budem mat aj niektoru z kniziek Dana Browna.